STTK:n Tulevaisuudentekijä 2020 kunniamaininta

Ammattiosastomme puheenjohtaja, Toni Savolainen on saanut STTK:n ensimmäisen Tulevaisuuden tekijä -kunniamaininnan.

Tulevaisuuden tekijää etsittiin avoimella haulla kesällä STTK:ssa.

Valintaraati koostui edustajista useista jäsenliitoista, Suomen Opiskelija-Allianssi OSKU ry:stä, Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK ry:stä, STTK Opiskelijoista ja keskusjärjestö STTK:sta. STTK:n juttuun pääset tästä.

Tonin terveiset;

Kiitos kaikille teille, jotka olitte minua esittäneet vuoden 2020 tulevaisuuden tekijäksi! Kiitos myös SuPerin järjestötiimille, edunvalvontayksikölle ja kehittämisyksikölle tuestanne, joka on ollut äärimmäisen tärkeää ammattiyhdistys- sekä luottamusmiestoiminnassa. On myös hienoa, että keskusjärjestömme STTK muistaa aktiivisia toimijoita!

Yhdessä mahtavan hallituksen kanssa olemme tuoneet paikallisen ammattiosastotoiminnan näkyväksi ja aktiiviseksi. Olemme järjestäneet erilaisia tapahtumia ja tempauksia, jolla olemme saaneet jäseniä mahtavasti mukaan toimintaan, sekä jäsenmäärä alueellamme on kehittynyt hurjaa vauhtia. Olemme muun muassa osallistuneet Muhoksen kunnan järjestämään ilmastotempaukseen, missä istutettiin omenapuita, järjestäneet itsepuolustus- ja uhkatilannekoulutuksia, olleet aktiivisia sosiaalisessa mediassa ja tuoneet kasvot toiminnalle, sekä paljon paljon muutakin. Olemme myös joutuneet paljon puuttumaan edunvalvonnallisiin asioihin luottamushenkilöiden puuttuessa. Tässäkin asiassa ollaan edistytty nyt, kun Muhoksen kunnalle valittiin oma SuPerilainen luottamushenkilö. Muhoksen Kunnalta on puuttunut oma SuPerilainen edustaja jo useiden vuosien ajan.

Henkilökohtaisesti olen taas askeleen lähempänä unelmiani. Olen SuPerin edustajistossa, joka käyttää liittokokouskauden aikana ylintä päätösvaltaa. Pääsen vaikuttamaan nyt meidän ammattiliiton kehitykseen. Kiitos vielä myös kaikille minua äänestäneille jäsenille!

Kaikki tämä hurja kehitys on tapahtunut kahden vuoden aikana. Välillä myös tulee epäonnistumisia ja pettymyksiä, mutta niistä noustaan positiivisuuden voimalla! Jatketaan tästä ja kehitetään myös paikallista toimintaa vielä lisää!